26-10-13 Biesbosch 18km

Het jaarlijkse biesboschweekend van KCZ ging vanwege de te verwachten harde storm niet door maar aangezien de zaterdag wel een mooie dag zou kunnen worden was een dagtochtje toch wel leuk. Samen met John, Patrick en Henk vertrokken we vanaf jachthaven Vissershang in Hank. Daardoor zouden we de Amer niet hoeven over te steken, dat met harde wind wel eens vervelend zou kunnen zijn voor de minder ervaren vaarders.

20131105-184442.jpg

Ik kwam erachter dat ik een tas met spullen vergeten was mee te nemen. Stond thuis nog in de donkere schuur. En daarin zat een spatzeil, zwemvest en surfschoentjes. Zwemvest was niet zo’n probleem. Een regenbroek had ik nog wel bij en ook een Anorak. En van mijn transportzeil wist ik met een stuk stiek een spatzeil te creeeren dat geheel afsloot Zelfs een regenbui zou geen probleem geven dus ik kon dan ook wel gewoon mijn schoenen aanhouden. Maar het was heerlijk weer. We voeren richting het St.Jansbruggetje en Amaliahoeve waarna we wat kleine kreekjes pakten.

20131105-184029.jpg

Tussen de 2 spaarbekkens “de Gijster” en “130” ligt een mooi natuurgebied waar we schotse hooglanders, wilde ganzen en paarden zagen. Het deed me denken aan de film ” de nieuwe wildernis” die ik van de week gezien had. Enkel de herten en vossen ontbraken. Tijd voor de lunch. Wel waren er genoeg muggen, dus dat merkte ik al gauw door een beet op m’n enkel. Eind oktober en nog steeds die rotbeesten…Maar weer verder dus. Patrick deed nog even vol trots de peddelbrug voor.

20131105-184140.jpg

Via het “Kooigat” gingen we richting “De Ruigt”. Ons goed bekend doordat we vroeger met de scouting hier altijd voeren tijdens het paasweekend. Leuk om nog even te kijken bij polder “De Moordplaat”. We stapten even uit via een vlot voor een korte pauze en zagen de grote verandering aangezien het nu grotendeels onder water stond, maar het was zeker een verbetering.

20131105-184322.jpg

De wind bleef weg en in het heerlijke zonnetje koersden we terug naar Hank. Bijna in staat om alsnog de kampeerspullen te halen ! Nog een klein blauw vogeltje gespot dat een ijsvogel bleek te zijn, maar helaas geen bevers deze keer. Toch was het een leuk tochtje geweest en we sloten het af op het terras.

Geef een reactie

