28-12-13 Oliebollentocht Amsterdam 23km

Ook dit jaar weer veel belangstelling ondanks de slechte weersvoorspellingen (80-90% kans op neerslag). Ik kon met Ton meerijden en we waren er op tijd dus konden we goed parkeren.

20140107-200235.jpg

Er waren dik 30 deelnemers en het is altijd een prachtzicht met al die kleuren van kayaks en kleding.

We moesten eerst weer het ij oversteken en toen voeren we binnendoor richting de binnenstad.

20140107-200427.jpg

Het weer werd echter prachtig en ik baalde dat ik mijn zonnebril niet mee had genomen !

20140107-200344.jpg

Ook deze keer voeren we nog even langs het VOC schip “De Amsterdam” want we waren nog wat vroeg.

20140107-200500.jpg

Toen we pauzeerden bij Hanneke’s Boom en we een oliebol kregen bleven de meesten dan ook buiten in de zon zitten. Maar uiteraard onder genot van koffie of warme choco. Met zo’n grote groep nam het in en uitstappen wel wat tijd in beslag.

Na de pauze voeren we verder het centrum in tussen rondvaartboten door. Ik kon het geen “plezierboten” noemen want ik zag niemand lachen ! Wel werden er weer vele foto’s van ons gemaakt.

Grappig was ook het “waterbed” dat we tegen kwamen in de gracht.

20140107-200655.jpg

Het was wederom een leuke tocht met schitterend weer !

Geef een reactie

