16-2-14 biesbosch 20 km

Een dag met 4-6bft maar wel zon. Dus maar lekker de beschutting en rust van de biesbosch opgezocht. Ik vertrok vanaf Drimmelen en stak de Amer over richting het kano-overdraagpunt. De wind stond pal west maar de golven vielen wel mee. Aan de andere kant van de dijk was het heerlijk. Het zonnetje kwam al lekker door en geen boot te zien. Bij de afslag richting st-Jansbrug was een flinke boom omgewaaid en in het water terecht gekomen. Het had ook genoeg gestormd afgelopen weken. Bij het gat van de zuiderklip aangekomen viel op hoe hoog het water stond. Het gras stond geheel onder water.

20140221-190728.jpg

Goede waterstand dus om een paar kleine kreekjes te varen. Ook hier versperden wat bomen de doorvaart maar ik kon er gelukkig nog net onderdoor.

20140221-190829.jpg

Heerlijk dat de kano nauwelijks geluid maakt zodat je nog meer opgaat in de natuur. Een vrouw in een canadees was verderop met een zaag bezig de doorvaarten te verbeteren. Ik werd pas opgemerkt toen ik vlakbij was. Fijn dat er toch mensen zijn die moeite doen om de vele takken weg te halen.

20140221-190952.jpg

Een stukje verder scheen precies de zon op een mooi beschut plekje. Tijd voor de lunch. Ik had een Coleman 550b benzinebrander bij en een wokmaaltijd. De buitentemperatuur was maar net 8-9 graden dus deze warme lunch smaakte extra lekker.

Daarna ging ik door richting het Gat vd Turfzak. Voordeel van solo-varen is dat je net zoveel tijd kunt nemen als je wilt. Heb dus lekker een tijd in het zonnetje stil liggen dobberen en het wild bekeken vanuit de kano. Helaas geen bever dit keer, maar wel een ijsvogel, zilverreiger, roofvogel en uiteraard de schotse hooglanders.

20140221-190919.jpg

Na deze heerlijke ontstress-sessie peddelde ik tegen harde wind in richting Gat vd Kerksloot en had ik zo het laatste stuk over de Amer richting Drimmelen de wind weer in de rug.

Geef een reactie

