24-4-14 De Linge 19km

Koningsdag 2014, en in plaats van de diverse rommelmarkten afstruinen was het prima weer voor een dagje flora en fauna op de Linge.

20140509-221114.jpg

We stapten in op de Linge vlakbij het Amsterdam Rijnkanaal. Geen stroming, dus peddelen maar. Langs de kant werd het al gauw duidelijk dat de lente was ingetreden. Jonge veulens, lammetjes, kalfjes en overal jonge eendjes.

20140509-221213.jpg

Sommige doken angstig weg terwijl anderen juist nieuwsgierig naar ons toe kwamen zwemmen. Bij het eerste overdraagpunt van en stuwtje kwam er een gans brutaal op me afgezwommen. Ik duwde met mn peddel tegen zn romp, maar hij week niet weg. Pas toen ik de peddel hoger tegen zn nek duwde keerde hij om.
Je weet het maar nooit, het blijven dieren en met ganzenbord had ik ook al vaak pech, dus geen risico.

20140509-221310.jpg

Het landschap was wel mooi maar niet bijzonder. De beloofde “Betuwe in bloei “ heb ik niet gezien.

Wel een grijze koe,

20140509-221407.jpg

een kievit die zn ei zocht, jonge Nijlgansjes en vooral rust op het water. Maar dat kwam natuurlijk doordat iedereen in de stad was.

Geef een reactie

