08-03-15 Klein zeilrondje oost-Grevelingen 20km

Omdat het alweer even geleden was dat ik mijn kayakzeil gebruikt had en er vandaag een lekker flink windje stond besloot ik maar naar paviljoen Meerzicht aan het Grevelingenmeer te rijden.
Ik kom er vaak omdat het meestal redelijk helder water is, dichtbij huis , met wat leuke kleine watersporteilandjes , eventuele terrasjes en ook mooie natuur. Alles dichtbij. En met een zeiltje is het weer extra leuk.
Voordat ik richting Bruinisse voer liet ik nog even aan mijn jonge neefje en nichtje zien (die hier bleven wandelen en spelen) hoe ik het zeil op mijn dek tevoorschijn toverde.

IMG_1030

De surfplas lag hier geheel beschut van de wind, maar zo kregen ze toch een idee. Ik denk niet dat ze het nut begrepen maar ze vonden het wel mooi, totdat de kleine speeltuin bij Meerzicht gesignaleerd werd….zoefff…

Ik liet mijn zeil weer zakken, zwaaide nog even en ging op pad.
Vroeg in het jaar is altijd fijn omdat het nog lekker stil op het water is. De meeste boten staan nog in de winterstalling.
Bij het sluisje van Bruinisse voer ik door het kleine jachthaventje heen en langs het verlaten zwemstrand.

IMG_1028

Toen moest ik aan het werk want het waaide toch best nog wel en ik had de wind flink tegen. Niet geheel de bedoeling, ik had een dagje relaxen op het water gepland. Mijn doel was om naar het steigertje bij Dreischor te peddelen daar te lunchen en terug te zeilen. Een paar keer dacht ik erover om een ander einddoel te kiezen dat minder tegen de wind in lag, maar na enig doorzetten kwam ik er toch aan. Genietend van het uitzicht over het water op het bankje was ik toch voldaan dat ik niet van m’n plan was afgeweken.

Ik had niet echt veel tijdruimte om nog verder weg te peddelen en even zonnen met dit weer was ook heel aanlokkelijk dus ik koersde weer richting de mosselbank eilanden. Het kayakzeil ging uit en m’n snelheid liep lekker op.
Heerlijk om moeiteloos met de golven mee te surfen. Beter!! Veel te snel kwam ik op het westelijk eilandje aan. Hier vond ik een plekje uit de wind zodat ik de warme voorjaarszon goed voelde branden. Helaas was er een familie met iets teveel drukke kinderen de rust aan het verstoren, ksssttt…maar toen ook die uiteindelijk weer weggingen in hun boot had ik het eiland voor me zelf.

IMG_1029
Het laatste stuk terug naar de auto was door de wind en golven extra leuk. Ik liet nog even mijn zeil neer om het verschil te merken maar met zeil beviel me toch beter, dus snel weer gehesen.
Zoeff…op naar de speeltuin van Meerzicht !

Geef een reactie

