24-8-16 genieten van lekker weer op veerse meer 18 km

Aangezien het lekker warm weer was buiten besloot ik maar een woensdagmiddagje vrij te nemen en lekker het water op te gaan. Gezien ik toch wel wat zou moeten afkoelen in het water af en toe, en de kans op blauwalg toenam, koos ik voor het Veerse Meer.

Het was nog vakantie tijd en het was dus nog best druk bij kano haven de Piet. Het strandje stond helemaal vol dus ik stapte maar in aan de noordkant van het haventje. Voordat ik in mn boot zat had ik het al bloedheet, maar een korte rol friste me weer heerlijk op. Het was best gezellig druk op het water, maar niet té druk, dus stukken beter dan aan de kant. Ik passeerde Aardbeieneiland aan de rechtse kant en voer verder noordwaarts. De zon brandde enorm, en ik geloof dat ik elke 20min. wel even een rol moest maken om het niet te warm te krijgen. Jaloers keken wat mensen op een varende zeilboot toe, hoe makkelijk mijn manier van afkoelen was.

  
Meestal geniet ik meer van de stilte, maar nu viel er wel een hoop te zien, op en rond het water. Nadat ik tussen de laatste 2 eilandjes was doorgevaren besloot ik bij Snackbar Wimpie een lekker ijsje te halen. Heerlijk zitten daar in de schaduw met mooi zicht op het water. En doordat mn thermoshirt nat was kreeg ik het zelfs een beetje koud. Evaporative cooling in action !

Tijd om verder te gaan. Ik voer terug naar de Schutteplaat om daar nog even te zitten bij de aanlegsteiger. Tijdschriftje erbij, heerlijk. Helaas kwam even later 100m verderop een motorbootje met jongelui erin langs de kant die van veel bier en stampertjes-muziek aan het genieten waren, maar het vooral belangrijk vonden dat het hele Veerse Meer kon meegenieten van hun muziekapparaat.

Gelukkig bleven ze niet lang, maar toen ik naderhand langs hun plek voer met de kano dreven de bierflesjes in het water. Een paar waren al naar de bodem gezonken maar die paar die nog dreven viste ik maar uit het water. Container stond namelijk vlakbij op de aanlegsteiger. Dus ik peddelde weer terug. Een paar mensen op de steiger namen het afval van me over zodat ik niet hoefde uit te stappen.

Ik voer rond het eilandje en ging nog even het haventje van Veere in. Ook daar was het flink druk. De boten lagen wel 3-dubbel aangemeerd. Maar het toonde wel gezellig.

Ik ging weer zuidwaarts en stopte verderop om even wat kant en klaar-poffers met poedersuiker op te warmen. Lekker makkelijk, maar heerlijk!
Verderop zag ik wat runderen verkoeling zoeken in het water.

  
Allemaal best maar daarna leken ze mijn kant op te komen. Zat ik niet echt op te wachten. Dus ik pakte even later alles maar weer in en ging 
 terug naar kanohaven de Piet. Hier was het inmiddels al stukken rustiger qua mensen. Ook hier weer harde muziek, maar wel leuke salsa muziek, dus nu vond ik het persoonlijk niet zo erg…

 

 

 

 

Geef een reactie

