25-9-22 Veerse meer 23km

De vakanties waren voorbij en na net terug gekomen te zijn uit Griekenland had ik wel weer zin om weer eens te kayakken. Het plan was om op Veerse meer te peddelen maar de weersvoorspellingen voor het oosten van het land waren beduidend beter dan voor Zeeland.. Maar goed, ik had toch meer zin in Zeeland dan Biesbosch.

Ik was dan ook verrast bij het prachtzicht toen ik aankwam op De Piet

Een leeg meer als een spiegel lag uitnodigend op me te wachten

Het was nog vroeg en om 9u45 zat ik in mijn kayak. Met het gebrek aan wind schoot de Kayak vooruit en liet ik de enkele zeiler die toch een poging deed ver achter me.

Ik was verbaasd over het feit dat ik nauwelijks kwallen zag. Laatste berichten waren dat het er enorm veel waren maar waar dan??

Nou hier dus… En op sommige plekken verzadigd!

Had ik het maar niet gezegd, zodra ik het dammetje bij de Arneplaat voorbij voer kwamen ze massaal tevoorschijn.. zelfs zo veel dat het mijn snelheid zelfs iets naar beneden haalde.. Op sommige plekken kon je door de kwallen het water niet meer zien. Gelukkig betrof het de oorkwal die geen stekende netels heeft.

Maar het was toch te fris om te rollen dus ik had er geen last van. Ik peddelde verder over een leeg meer richting Veere.

Hoe vaak ik hier ook kom, ik blijf elke keer weer foto’s maken en genieten van het prachtige stadje.
Tijd voor een koffie- break met pracht uitzicht over het meer.

Ik voer verder richting de Veerse gat-dam en zag een donkere lucht vanaf zee aankomen. Toch maar even aan de kant om een anorak aan te doen

Richting Veere nog mooi weer

Uiteindelijk viel ook die bui reuze mee dus die ging weer uit.

Ik peddelde verder langs de dam, de verlaten waterskibaan en ging bij Wimpie een koffie en daarna nog een ijsje nemen.

Het was maar goed dat ik me niet teveel had laten afschrikken door de weerberichten. Er leken later nog wat buien aan te komen maar ook die losten op zodat het mooi weer bleef. Wel kwam de wind nu iets meer opzetten zodat ik met licht wind in de rug terug naar De Piet voer.

Plaats een reactie